tisdag 6 mars 2007

Koh Phayam

Kom fram till lugna bilfria (!!!) on Koh Phayam vid gransen till Burma for ungefar ett dygn sedan. Hela on bar pa en lukt av forruttnade Cashewnotsfrukter. Det ar inte bara ackligt. Det ar lite charmigt ocksa.
Jag har tva Geckoodleagg och tva geckos som vaktar aggen i taket pa min bungalow. Se bilden!

Bungalown ar bra att bo i forutom att den innehaller ett zoo med odlor och spindlar samt att madrassen ar sa hard att jag vaknade typ 15 ganger av att jag holl pa att fr trycksar i sacrum, pa axlarna, pa ryggraden och revbenen, pa handlederna och pa hoftbenen. Ja, jag vet att det inte ar synd om mig...

Idag tog jag min forsta moturcykellektion. Micke var lararen och den var gratis, (kanske jag bjuder honom pa en Chang ikvall!) och for att vara forsta gangen jag kor en MC sa gick det bra. Micke var makta imponerad! Det var ratt kul ocksa. Lektion tva ar imorgon.
Huvudvagen pa on.

Drinkar for 8 kr styck i Ranong!


Jag svettas och ar ledig, nasta vecka har jag ju semesterlon ocksa.

Men jag kan inte undga att langta lite till underbara Koh PhaNgan och "staden" Haadrin.
Amanda och Maria pa Chaweng beach, Koh Samui.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Nej det är inte det minsta synd om dig! Vi är hemma har vinterkräksjukan plus att det regnar! Men vi är såklart också glada för din skull!
Tack för kortet!
/elin

Anonym sa...

Hallojsan!!!
Vi insåg just att den gecko du bor med har vi osso bott med.
För typ 3 år sen hängde han med oss på Silence, Mae Nam.
Kul att han osso rört på sig sen sist.
Eller det kan ju va hans kusin, vem vet, alla i släkten är ju så lika.

Kram. makarna Berggren.
ps hälsa hela högen!ds

Anonym sa...

Tjena!
Fina bilder, tack for det snuskiga kortet! jag sitter pa jobbet o sliter.. inte.. Har jag sagt att jag ska till Lkpg den 16e till den 21e mars? Kram Karin

Anonym sa...

Hej gumman! Kul att följa dig på din resa, syrran är ju också på andra sidan jordklotet - Kambodja närmare bestämt.
Sliter som ett djur på jobbet. Sitter med pappershögar upp till nästippen ungefär, har inlämning kl 17. Några minuter till - sen får det får det vara nog! Blir singelkväll i afton eftersom martin kör gokart med sina jobbarkompisar. Själv ska jag dricka vin och äta bakelse från Konditori Boullan (Boulevard) - mumma!

Kram på dig, inga fler hematom tack!

/Carro