onsdag 28 mars 2007

Madonna -hora

Sitter och lyssnar på morgonpasset i P3. Jag måste börja lyssna oftare på P1.

Just nu en fånig intervju med en Isabel Adrian som på sin blogg skriver om det så kallade Madonna/hora-komplexet. Detta är att killar får status av att ligga medan tjejer blir horor om de ligger med många (skillnaden var att jag kunde skriva det smartare än hon sa det!). Är detta något nytt? Är detta något att uppmärksamma?

Isabel verkar HELkorkad. Jag hinner tänka bimbo, men jag vet att jag kan sortera in folk i vissa fack utan att ha vetenskapliga bevis. Jag surfar således in på hennes blogg och får skinn på näsan. Lilla Isabel länkar till stureplan.se och FHM. Språket på sidan är värdelöst. Åsikterna ännu värre. Om det ens räknas som åsikter...

Var i Sverige tror ni hon kommer från? Just det, Göteborg.

1 kommentar:

Anonym sa...

Näe, madonna/hora-komplexet handlar inte om stämpeln som tjejer får av sitt eventuella sexliv, utan om den dualism som män anses attraheras av på ett djupare, psykologiskt plan; Madonnan är ren och moderlig, någon han kan finna skydd och tröst hos, medan horan representerar mannens erövringsmöjligheter och de erotiska utsvävningarna - dock inte nödvändigtvis "smutsiga" och för tjejen förnedrande sådana.