söndag 13 augusti 2006

Regnrusk

Regnet slår mot fönsterbrädet. Det är grått. Vattenpölarna speglar melankoli och nedstämdhet.

Hösten är på väg. Det är bara att erkänna. För att jag ska kunna hålla den glada masken vid liv publicerar jag det bästa med hösten;
* Dricka te, tända ljus, svepa in sig i en filt och läsa någon bra bok trots att jag är ledig dagen efter.
* Mer post i brevlådan.
* Använda alla snygga höst-och vinterkläder i murrigt lila och skogsgrönt.
* Massor kul skivsläpp (Bl a Marit Bergman 6/9).
* Bra filmpremiärer på bio (Bl a Sofia Coppolas "Marie Antoinette" 17/11).
* Man får må dåligt, utan anledning - det är ju höst.

Kommer ni, kära bloggläsare på fler anledningar att fortsätta leva trots att hösten närmar sig med stormsteg; kommentera och lägg in fler skäl (är du inte medlem är du "other" och tryck in bokstäverna du ser). Tack!

3 kommentarer:

Mart sa...

Jag kom på en till anledning att överleva hösten; alla säsongsstarter på teveserier!

Anonym sa...

Typ min födelsedag den 14 oktober när man får komma på tårtkalas till linköping...

Mart sa...

Jag har kommit på ytterligare en bra sak med hösten och det är alla trevliga romannyheter. I höst gläds jag åt Agneta Pleijels och Carina Rydbergs nya, samt ett antal intressanta debutanter som Anna Hultenheim.