söndag 27 augusti 2006

homosexualitet och björnjakt


I går när jag satt och läste DN satte jag Solhavren i halsen. Årets björnjakt är igång och en far och dennes son hade skjutit en 250-kiloshane. De stod stolta och visade upp kadavret.
Vad har björnen gjort för ont för att dö?

Idag satte jag återigen frukosten i halsen när jag läste DN. Demonstration mot homovigslar i kyrkan. De på bilden såg så jäkla frireligiösa ut.. Måste frireligiösa människor se så grå och trista ut?

Vad som slog mig när jag läste om motståndet mot homosexuellas kyrkovigslar var att det är lite björnjakt över det.

Männsikor tycker ju att de är högst vetande på jorden och att djur inte är lika mycket värda, att om man måste välja mellan att ha ihjäl ett rovdjur eller att rovdjuret dödar människor väljer vi smarta människor att döda rovdjuret.

De frireligiösa vill inte att kärlek mellan människor ska visas upp och godkännas inför den allsmäktige Gud. Vad de gör är alltså att de ställer sig över de homosexuella, precis så som människan ställer sig över djuren.

Inga kommentarer: