torsdag 10 augusti 2006

festivalfunderingar

När jag gick till jobbet igår vid 12-tiden hade jag en begynnande huvudvärk. Åska i luften tänkte jag.

I dag vet jag nästan helt säkert varför jag hade huvudvärk.

Efter att ha stött på sommarklädda indieflickor och ruffsiga pojkar med sovsäckar och regnkläder i påsar på väg till Emmaboda slog det mig. Jag lider av den allvarliga åkomman FESTIVALBRIST!

Och inte blir det någon Sköna gröna Grebo heller. Och de band på Malmöfestivalen jag helst vill ses spelar på eftermiddagen på söndagen (20/8) när jag arbetar kväll.

Jag vill dricka iskall folköl när det är +5 och ljummen dito i 25-graders solgass. Jag vill ligga i en småfuktig och skitig sovsäck och lyssna på när folk hånglar/kissar/festar utanför tältväggen. Jag vill dricka halvkasst bag-in-box-vin som jag spiller på min sommarkjol. Jag vill känna eufori framför scenerna, krama andra festivalälskare och njuta av livet. Jag vill lyssna på dåligt mixade festivalband i sprakande bandare. Jag vill äta mosbricka och spritkökskokta makaroner med vegosås från påse. Jag vill komma hem trött och lycklig med ett mindre snyggt festivalarmband på höger handled.

Inga kommentarer: