torsdag 24 augusti 2006

jacka

Jag gick in på H&M igår. Det var inte bra. Jag lyckas nämligen komma ut därifrån med en påse. Däri ligger en av de snyggaste jackorna jag sett. Mörkt lila. Stora knappar fram och små klädda vid ärmslut och på ryggen. En 60-talsinspirerad liten krage. Och otroligt snygg på. Skulle denvara designad av Jenny Hellström skulle den heta Martina.

Men jag har lite samvetskval. JAG BEHÖVER JU INGA FLER KLÄDER! Jag ska ju flytta. Jag har inte ens klippt bort prislappen. Men jag vill ha den. Vill vill vill!

Var på Myrorna och lämnade två STORA påsar med gamla kläder igår. Och slängde en full svart sopsäck med dito, bland annat två kavajer som gjort sitt (rest in peace sammetskavajen och den rutiga turkosa). Är jag värd den vackra lila jackan då? Hoppas det. Lämna gärna kommentarer på bloggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

KLART DU ÄR VÄRD DEN!! BARA BEHÅLL DEN NU! kram hon som inte är ekonomisk för fem öre..

Anonym sa...

Jag såg jackan på HM i förrgår och tänkte: det är en Martinajacka. Klart du ska ha den!!
Tina

Mart sa...

Nu har jag klippt bort prislappen och sprättat upp fickorna. Nu finns det ingen återvändo.