tisdag 22 augusti 2006

allt är relativt

En arbetskamrat får inte sitt körkort. Och det är fan i mig inte ens hennes fel!

Alla kan misslyckas på första uppkörningen. De flesta gör det! År 2005 blev endast 54 procent av människorna som körde upp med hjälp av körskola godkända i Malmö och färre som körde upp privat (enligt statistik från vägverket).

Andra gången hon skulle köra upp var hon redo, hade bokat körlektion precis innan uppkörningen, och vad händer; jo hon blir kraftigt påkörd bakifrån av en annan bil. Vem blir godkänd på uppkörningen gråtande och med adrenalinpåslag så den darrar? Stackaren får ingen ny uppkörningstid inom de närmaste månaderna och tvingas skriva om både teoriprovet och köra om "halkan", som hon dock klarar galant!

Tredje gången gillt då: körskolan ringer på morgonen samma dag och meddelar att alla uppkörningar den dagen är inställda.

Hur hon klarar att hålla masken vet jag inte. Jag skulle vara helt förstörd. Skrika, fäktas och gråta mig hela vägen till psyk.

Jag håller tummarna på fredag! Och VET att du kan!

Idag är det inte synd om mig.

Inga kommentarer: