måndag 21 augusti 2006

fjortisar och dåligt väder

Ikväll ska jag, pensionären, ge mig ut på stans gator för att amusera mig till Malmöfestivalens glam.
Min otroligt välplanerade plan är att jag tänker undvika city (och därmed slippa de flesta fjortisarna från malmös kranskommuner) och gå en omväg till Mölleplatsen där tre (mer alternativa) scener finns. Dungen, Nationalteaterns rockorkester och Suburban kids with biblical names spelar där senare ikväll. Håll tummarna för att änglarna inte gråter då. Vore trevligt att slippa bli dyngsur och iskall.

Förresten, det finns visst dåligt väder (dåliga kläder också för den delen; päls är till exempel dåligt)! Jag är trött på att alla dagis-fritids-Mulle-lågstadium-gympa-fröknar sagt till mig, en liten tanig flicka men endast fjun på huvudet med inställsamma röster "Martina, det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder". Som om mamma och pappa skulle tagit på mig otäta klädesplagg, - skulle inte tro det!!

Inga kommentarer: