lördag 14 mars 2009

Go west

I går eftermiddag efter nattpass efter sömn travade jag i väg till Coop Forum i Västberga. Att ta sig dit gående gör man med livet som insats. Jag klarade mig utan större men även denna gång.

I butiken hände tre saker värda att nämna:
1. En övertrevlig dam kommer fram till mig när jag letar efter Änglamark-tvål; hon frågar mig om jag färgat håret någon gång. Mitt hår är starkt mörkrött mot rödvin/rödlila. Hon gjorde reklam för ett visst företags hårfärg. Jag svarade att jag inte gillar Nutrisse för att deras färgval är så trista och att Pernilla Wahlgren är störande.
2. När jag skulle betala mina egenscannade varor pep det och stod i datorn att jag skulle gå till en bemannad kassa, vilket jag gjorde och sa till det stackars kassabiträdet att "datorn sa att jag skulle gå till en bemannad kassa för avrättning". Vad det egentligen var jag skulle göra var en avstämning, det vill säga att biträdet skulle kontrollera så jag scannat varorna rätt.
Jag överlevde alltså.
3. Min shoppingkorg innehöll väldigt annorlunda varor än de andra kundernas. Min korg innehöll varken läsk, kött, mjölkprodukter, fisk, ägg, chips, godis eller kakor.

Inga kommentarer: