tisdag 24 mars 2009

I thought I would be older by now

Jag hade en fantastisk 30-årsdag! trots avsaknad från vår.

Tack för alla gratulationer!

Mina nattliga arbetskamrater firade min dag natten mellan lördag och söndag. Vi åt ost, kex och annat gott samt att jag fick en vårig korg med mini-påskliljor. På måndagsmorgonen sjöng hela personalstyrkan för mig och jag fick en kul och snygg sexarmad ljusstake från Designtorget. Dessutom födde jobbarkompisen Emma en dotter på min 30-årsdag!

Väl hemma gjorde J frukost och jag sov gott (ihopträngd i sängen med en hårig svarting) till två.

Klockan tre dök J upp tillsammans med mamma och pappa som överaskade mig totalt med sin visit. Mamma hade bakat tårta som vi fyra (Stella också förstås!) mumsade i oss ihop med kaffe.
Samtidigt öppnade jag presenter.
Fick en dramaten, en spikmatta, en ranunkel, en kruka med krokus och pärlhyacinter för balkongen och en brandfilt av mina föräldrar.
J hade köpt en Skeppshults plättlagg samt en snygg stor mångfärgad scarf.
Av J´s föräldrar fick jag en röd stringhylla och en bok med kattpoesi.
J´s syskon med respektive skickade blomsterbud, som var en stor lilablommande växt i kruka med murgröna.
Mimmi skickade Ga Jol.
Micke och Jossi skickade ett halsband av pärlor och snäckskal samt ett signerat Mimikry-kort som lovade överraskning senare under året (är det rynkor? Artros? Åldersdemens?).

Mina föräldrar, J och jag gick lite senare iväg och åt het thaimat och drack stora Chang i kitchig sydostasiatisk miljö. Väl hemma tog J och jag ett glas vin och hade det riktigt mysigt.

Telefonen ringde hela dagen, jag fick även vykort per post samt mängder med sms. I dag såg jag att ungefär 35 stycken gratulerat mig genom Ansiktsboken.

I dag skiner solen, vinden tar i och det är minusgrader. Men jag är ganska glad iallafall. Funderar på att lägga upp alla mina fina presenter och be J fota mig med dem och sedan skicka ut tack-kort. Retro och ganska oväntat!

Tack alla!

1 kommentar:

Anonym sa...

Dramaten och brandfilt har jag ockås fått i present tidigare. Perfekta presenter! En gång fick jag en brandvarnare också som jag förvisso hade önskat mig. Men du kan tänka dig hur förvånad bror blev när han också fick en...