söndag 22 mars 2009

Alone together

Världen är full av ensamma människor. Ensamma individer i stora sällskap.

De boende i ett hus i, säg en förort till Skandinaviens huvudstad, består av en skara människor utan egentlig relation till varandra, än just det att de har samma adress.
En är ensamstående periodare med liten dotter, två har precis fått beviljad hemtjänst och har alltid stol med sig för att vila mellan trappans avsatser, en har två välmotionerade boxrar, en ville koppla in sin comhem-box hos en annan granne, några har konstiga ljud för sig på varierade tider på dygnet, en är psykiskt sjuk, röker inne och hävdar att han inte kan öppna balkongdörren, en är hipp förortsbo och jobbar säkert med reklam, en gråter sig till sömns, en har abnormt cykelintresse, en har en liten hund som är hennes liv, en har bara en arm, en matar fåglar på balkongen, två bor i soprummet.

Alla har vi varit små. Alla känner vi oss ibland små.

I natt klockan tre minuter över halv ett fyller jag trettio år.
Jag tror inte att jag är riktigt mogen för det.

2 kommentarer:

Åsa sa...

Hej Martina!
Grattis än en gång!
Du slriver så otroligt bra på din blogg...läser ofta-kloka ord!
Jag har börjat blogga själv *rodnar*. Nybörjare, amatör-allt annat än bra, men jag tränar mig!

Jag undrar hur du länkar, skulle vilja ha din blogg som länk...samt hur du kan ladda upp youtubeklipp och få till länkar i blogginläggen...mina blir bara som vanlig text...*suck*
Vill oxå att mina etiketter ska synas vid sidan av inläggen som bloggrubrikerna...
Svara bara om du har tid och lust...jag löser det nog så småningom...Var sak har sin tid...
Ha en fortsatt trevlig födelsedag!
Kram Åsa

Åsa sa...

Hej igen!

Tack! Du är härmed tillagd som bloggkompis på min sida!
Kram Åsa