tisdag 27 november 2007

Positive Vibrations

I lördags fick jag ett tips från en mycket vis och attraktiv kvinna. Att ha en "positiv bok". I boken kan vackra kommentarer från andra, tillfällen som gjort dig glad samt andra goda tillfällen värda att minnas eller memorabla kärleksord hamna.

Att memorera in positiva tankar och tillfällen i hjärnan är för mig inte lönt. Jag glömmer bort dem och ersätter dem med negativa tankar och dåligt samvete på momangen!

Min första upplevelse i min positiva bok blir att en mycket van intensivvårdssjuksköterska i förra veckan berömde mig för mitt arbete som sjuksköterska och att hon tyckte jag skulle läsa vidare till anestesi-syrra eller iva-syrra för att jag skulle passa till det!

Vi människor MÅSTE börja ge varandra mer komplimanger! Vi lever i en värld full av hat, låt oss kramas och uppskatta våra medmänniskor!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skriv in detta i din positiva bok: när vi åt dajmglass ur samma burk, när vi drack chang på samui, midsommar i din brorsas torp, när du hånglade upp mig på Hultsfred och en kommande: när vi dricker vin och lyssnar på Wannadies i Vanadislunden.