söndag 25 november 2007

Prayer for the weekend


I dag har jag bakat saffransbiscotti med mandel och köpt en mörkröd adventsljusstake (LAB designad för Habitat av The Swedes) på ROOM.



I går bröt jag mot köpförbudet på STREET´s julmarknad genom att köpa cashewnötsbräck i både ljus och mörk choklad. Jag känner mig inte hemsk faktiskt. Jag trodde att jag kanske skulle må illa av samvetskval varje gång jag tog en bit av antingen den ljusa eller den mörka, men än mår jag rätt bra och jag tror att det mycket beror på att företaget som tillverkade dessa bräcken var ett pyttelitet ett och att godsakerna produceras schysst och väldigt lokalt.

I går kväll var jag på 30-årsfest. Det kan tyckas vara ett ganska sorligt kapitel. Men det var jättekul! 30-åringen och hans sambo serverade massor god mat, gott vin och öl, kaffe och ALLA drinkar (utom "Dryg Martina") man kan tänka sig. Jag drack bland annat Bloody Mary med hemmaodlad selleri, det du Micke! Gästerna var en kul blandning av släkt, kompisar och deras barn samt kollegor. Carolines mamma såg väääldigt sugen ut på barnbarn...

Inga kommentarer: