onsdag 28 november 2007

AB Stockholmshem

I måndags (innan jag blev risig) var Johan och jag på shoppingtur runt Götgatan/Medis. Kollade in "nya" gallerian Skrapan (som var som vilken jäkla galleria som helst), köpte födelsedagspresent till en betydelsefull person samt tre läsvärda böcker (nya Harry Potter till Johan, Könskrig till mig och Doris Lessings On cats till oss båda, kikade in på Lush och köpte tvål och fantastisk fotkräm (går på moln av rosa mintdoftande "Fair trade Foot Lotion"), köpte Choco-Yogi-te på Götgatans hälsokost samt besökte nyöppnade "Södervegg" på Katarina Bangata. Södervegg serverar god och prisvärd snäll mat (=det mesta veganskt, resten vegetariskt), veganska bakverk, bland annat muffins med grym topping, kladdkaka, praliner (Johan käkade morotskakan som föll honom mycket i smaken, tyvärr var den lite torr medan jag smaskade på en hemmabakad Mozart-kugel som var fantastisk - jag liksom glömde att det fanns elakhet för ett par minuter!) samt drycker i mass, bland annat många olika tesorter, vanligt kaffe, espresso och läsk (- jag drack Lapsang-te och Johan drack kaffet som var rättvisemärkt och starkt. Påtår ingår!)


Förövrigt verkar projekt byta lägenhet gå åt helvete. Någon som har en hyreslägenhet på Södelmalm som inte känner för att bo där mer? (Den behöver inte ens ha kakelugn eller balkong längre, jag behöver inte ens utsikt..)

I dag började jag göra årets julkort. Och julskivan är även den på g.

Inga kommentarer: