tisdag 30 juni 2009

Semester 2009 - del 1

Denna sommar har jag tagit ut rekordmycket semesterdagar. Jag började min milslånga semester i mitten av juni och jag börjar jobba igen i slutet av augusti. Dock ska jag jobba två veckor i mitten/slutet av juli.

I början av midsommarveckan tog katten och jag tåget till Linköping. Vi hamnade i Grebo och efter ett par dagar i tropisk värme.


På midsommardagen lekte hela familjen med STORA såpbubblor. Det var superkul - men kletigt!

Under de 12 dagar jag tillbringade i Östergötland togs en hel del promenader i grönskande blandskog, på grusvägar i åkerlandskap och längs glittrande sjöar!




Rosévin i solen är inte bara vackert, det är gott också!



En eftermiddag var mamma och jag i Björknäs sommarbod och fikade.
Hönsen gick fortfarande ute och katten Stina hade växt och blivit en fin dam. (Klicka på länken och se hur Stina såg ut för ett år sedan!)


24e juni firades Hilma på sin fem-årsdag! Finporslinet var framdukat och det serverades chokladbollar, kex, hembakade kanelbullar och choklad- och jordgubbstårta på en het altan.


Sista morgonen (28/6) under morgontvagningen låg Erlången stilla och temperaturen på tvättplatsen låg på 18 grader. Jag tvättade håret och andades in sjödoft och lyssnade på tystnad.

Min semester fortsätter.

3 kommentarer:

Majs sa...

Det är så jävla bra att du är ledig så länge för att jag också är ledig till slutet av augusti när jag jobbat klart.
Har sthlm plats för mig då? En liten stund..?

Tobi sa...

"Den morgonen, vi åkte ner till Ärlången och hem igen, körde på en fågel och begravde den, nånstans vid en sjö..."

Mart sa...

maja, det finns alltid plats för dig i mitt liv!