tisdag 9 juni 2009

Allergi och feberdrömmar

I går var jag på vårdcentralen och tog ett blodprov som screenar för diverse allergier; exempelvis björk, damm, mögel, kvalster, häst, katt och gräs. Jag hoppas jag inte är allergisk mot något av dessa, speciellt inte mot katt.
Läkaren trodde mitt allergiutbrott för ungefär tre veckor sedan berodde på allergi mot björkpollen.

Jag är förkyld med förhöjd kroppstemperatur samt hosta, snuva, huvudvärk, näsblod och en extrem trötthet. Försöker vara ute varje dag och inte vila hela dygnet.

Den senaste veckan har jag besvärats av mardrömmar. Jag har vaknat kallsvettig och vettskrämd samt yrat mig genom nätterna berättar J. Ofta handlar drömmarna om att de jag älskar försvunnit eller mår dåligt. Hur jag misslyckas med att ställa allt tillrätta.
I natt drömde jag att både pappa och min AKS hade varit med om en massiv båtolycka, typ som Titanic eller Estonia-katastroferna. Mamma och jag tog hand om deras döda kroppar, som kom tillbaka i trälådor. Pappas ansikte var så förstört att han bara kändes igen på vänster öra. Syster var hel. Min bror var frånvarande, vilket är ganska vanligt till vardags. När jag försökte blunda och somna om såg jag pappas sargade kropp och min mammas sargade själ.
Jag följer nyheterna efter flygolyckan med Air France-planet för en vecka sedan och känner verkligen med de som förlorat sina nära. Jag känner med dem som var med i kraschen.

Helt plötsligt känner jag mig skyldig för all världens ondska och jag känner en enorm skuld för att jag är sjukanmäld igen.
Min närmaste chef ringde och sa att nu kopplas företagshälsovården in. Min själ blev ännu mer tyngd av skuld.

Inga kommentarer: