tisdag 30 juni 2009

Midsommar 2009

Min midsommar 2009 firades som minst 25 andra i mitt liv i Grebo. Jag resonerar så att om denna högtid ska firas, ska den firas i Grebo. Annars kan jag lika väl arbeta!

Systrarna Ph var lika söta som jordgubbarna till kaffet i sina midsommarkransar!

Märta


Hilma
(Ingen av dem tyckte dock att kransarna var sköna att ha på!)


Maja stod för årets (och alla år sedan låten skrevs) kulturinslag med sin "Midsommarvals".


På Klockareängen i Grebo spelade "Grebo dränge".


Stången restes utan missöden - precis som vanligt!


Hilma och jag dansade!


Sedan kom regnet!


På kvällen kom scarf och ylletröja fram.


Sedan gick vi in och eldade i spisen. Och drack whisky tills det blev Midsommardag!

2 kommentarer:

Maja sa...

Hihi. Mina barn är söta!

Mart sa...

det är det ingen som säger emot!