onsdag 14 januari 2009

Senaste veckans bravader

Detta är vad som hänt den senaste veckan. Typ. Håll tillgodo.


Jag har ju redan berättat om att Linköpingsvistelsen var kall. Superkall.

Smått frostbitna var vi ändå på promenad i Lkpg city med föräldrar och käre J.

Och de där barnen, de är så fina.
_________________________________________________

Micke och Jossi åker ju varje vinter söderut. Så även detta nådens år 2009. Nionde januari åkte de och stannade ett par nätter i Dubai. Efter det väntar sydostasien med all sin värme, goda mat, närhet till salta bad, billig öl och dåligt med frysgrader. Efter att J, jag och katten åkt från Linköping blev Micke influensa-sjuk. Sedan smittade han Jossi som mådde kasst i Dubai.

Jag kände mig oerhört trött i fredags efter två arbetade nätter (rätt så fullproppade med arbete. Bland annat behövde patienterna mig för lindring av dödsångest, postoperativa smärtor, låga blodvärden, ilfartkörning till operation, preoperativa smärtor, sömnproblem, diarré, låg syrehalt i blodet, temperaturhöjning, antibiotikadropp, hämtning från uppvakningsavdelningen). På kvällen delade J och jag en flaska mycket gott ekovin (Le Moulin des Nonnes).
På lördagen vaknade både J och jag upp med hals och huvud värkande.
På söndagen mådde vi ännu sämre och orkade inte ens ut genom ytterdörren.
Måndagen tillbringade J framför datorn och jag i sängen förutom en kortis till mataffären. På eftermiddagen trodde jag min sjukdom var så illa den kunde bli. Då hade jag förutom värk i huvudet och halsen även förbannat ont i HELA magen och lite feber.
På natten till tisdagen drömde jag konstigt. Låg i sängen och yrade eller hade ångest hela dagen. Jag frös och svettades om vartannat, jag mådde illa och hade ont i varenda kroppsdel utom lilltårna. Värst värkte magen och alla leder. Jag kunde inte se, inte stå, inte prata. Än mindre äta eller dricka.
Imorse var jag feberfri med en kroppstemperatur på 36,2. Dock kom lite av febern tillbaka under eftermiddagen, men nu får jag ner den med hjälp av febernedsättande läkemedel. Och en heshet och igentäppt näsa kan jag leva med.

Min ömma moder, min moster och jag ska åka på spahelg i februari. Till Lundsbrunn, det ligger i Västergötland ganska nära Skövde och ser trevligt ut på bilderna.

På måndag klockan 14 har jag upprop i A-kursen i Praktisk filosofi på Stockholms universitet. Ska bli spännande att bli student igen. Hoppas det fungerar att plugga ihop med mitt nattarbete!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaaa, praktiskt filosofi! Åh, attans avis blir jag nu.
kram