söndag 14 december 2008

Önskevisan

För att redogöra alla oklarheter om vad jag vill ha i julklapp kommer här min önskelista:

* Rent vatten till 100 hushåll i en månad från Svenska kyrkan.
* Myggnät, Mässlingsvaccin och nötkräm från Unicef.
* Pengar skänkta till Stadsmissionen Stockholm.
* Att alla rundar upp till förmån till Röda korset vid julklappsinköpen!
* Får, hygienpaket, trädplantering och borrhål för vattenbrunn.
* En kalender för 2009 så jag kommer ihåg när jag ska arbeta och träffa kompisar.
* Böcker: "Hon var ingen Florence Nightingale" av Åsa Moberg, "Namnbrunnen" av Inger Edelfeldt, "Människohamn" av John Ajvide Lindqvist och "Sista kulan sparar jag åt grannen" av Fausta Marianovic.
* Kattvakt.

Och såklart Åbro Sigill julöl (ytterst välsmakande och välkomponerat ekologiskt julöl med mindre sötma och mer beska, tillverkat i Sverige) och Saltå Kvarns biodynamiska vörtbröd (ett inte för sött och mycket välsmakande vört) till julgröten med överdos av kanel!

Inga kommentarer: