torsdag 10 april 2008

When all is said and done

För er, mina kära läsare, har jag en dålig nyhet som rör min kommande flytt. Kanske till och med vilande blogg ett tag.

Bredbandsbolaget verkar ha kablarna fast i sina hängiga feta arslen eftersom det ska ta tre till fem veckor för oss att få internet i vår nya lägenhet.

En arbetskollega flyttar om två veckor. När hennes lägenhetsköp var klart i november förra året meddelade hon alla företag (el, telefon, försäkring, bredband etc) om flytten. Bredbandbolaget ville dock att hon skulle höra av sig två veckor innan flytten och meddela ny adress. När vi ringer två veckor innan vår flytt får vi reda på att det tar upp till fem veckor att få internet inkopplat.

Tele2 kan inte koppla in den fasta telefonen på under åtta dagar efter anmälan om flytt om personen som bott där innan inte haft telefon, trots att anläggningsnummer och lägenhetsnummer är angivet.

Folksam försökte sälja hemförsäkringar och andra försäkringar till mig när jag anmälde ny adress (Stella är försäkrad hos dem).

Både Vattenfall och Fortum skötte dock adressändringen okej. Men lite strul blev det allt. Och vi har inte flyttat in än och sett lampor lysa och gasspisen fungera...

Och när patienter utan sjukdomar ligger med en bruten arm på sjukhuset blir de förbannade på att ha fått standardmjölk istället för lättmjölk i kaffet eller att de får vänta två minuter på att få hjälp och komma på toaletten när de ser att personelen är fullt upptagna med en svårt sjuk patient som dessutom har svåra smärtor.
Kanske just på grund av all väntan privat. I Stockholm - bilköernas stad.

Inga kommentarer: