tisdag 29 april 2008

Today, Tuesday

Det känns så otroligt mycket bättre i både min kropp och min själ att vara ledig än att arbeta musklerna i ländryggen värkande och själen slut för en spottstyver.

I dag har jag:
* läst alla artiklar i dagens nyheters kulturdel samt det mesta i huvudtidningen.
* slängt tidningar, kartong, metall, plast och glas i rätt sorteringskärl på Tellusborgsvägen vid
Svanhagen (Svandammsparken).
* Sått frön (förgätmigej, chili, Sandsenap, kattgräs) till mitt minidrivhus samt planterat om ranunklar, plocksallat, ruccola och krasse till större krukor på balkongen i förmiddagssol.
* Pratat med förskolebarn i Svandammsparken där jag också käkade en falafel i bröd från lokala pizzerian/grillen Sener och läste en roman.
* Druckit champagne på balkongen i eftermiddagssol med min älskade.
* Hämtat min trådlösa router från ComHem vid (hippa!) Telefonplan.
* Handlat mat på lokala Coop Konsum.
* Fotograferat omgivningarna.
* Exponerat axlarna för vårsol.

Kom tillbaka vänsterregeringen och ge mig friår. Allt är förlåtet!

Inga kommentarer: