onsdag 9 april 2008

Samma nätter väntar alla

Biter ner naglarna och försöker flyttpacka.

Tittar ut. Genom mitt fönster som snart inte längre är min egendom. Tittar ut på Stockholm. Ser den bortsmältande snön. Och bilarna på Södertäljevägen fortsätter gasa ut smutsiga, illaluktande avgaser. Och på människor som hatar andra människor.

Lyssnar på Markus Krunegård. Bästa skivsläppet i år. Hittills. (Vad sägs om textraden: "Fast jag blundar kan jag inte sluta se.." Ur Makalöst stämningsfulla Hjälp).

Utsikten: Årstaviken. Nybygget vid Liljeholmskajen. Globen. Årstabron. Nybodahöjden. Högdalstoppen. Essingeleden. Årstaskogen. Marievik. Kaknästornet. Stadshuset. Högalidskyrkan. Liljeholmsbron. Södersjukhuset. Tantolunden. Grå himmel. Grått vatten. Utsikt som snart inte längre är min.

Vad håller jag på med? Kan jag aldrig vara nöjd?

Och nagelbanden blöder.

Inga kommentarer: