måndag 21 december 2009

The End

Tyvärr verkar det som att jag inte riktigt kunde avsluta detta 3,5-årsprojekt.
Jag har tänkt hela natten.
Jag är inte riktigt färdig än. Men med detta inlägg lägger jag av med bloggen.

Jag har aldrig menat att såra någon, att hota någon eller att vara självgod.
Jag har försökt att stå på de svagas sida utifrån orättvisornas perspektiv.
Jag har möjligtvis öppnat några ögon lite extra. I ena ögonvrån.
Jag har misslyckats och jag ber om ursäkt.

Även om jag inte finns kvar finns det fortfarande människor som vågar och orkar blogga. Modiga bloggare är exempelvis Catfight, Vegankrubb, Vi som aldrig sa sexist och Djurens rätt.
För nöjes skull och för feministhjärtat läses Lina kan rita fint och Sara Hanssons seriebloggar samt bokbloggen Bokhora.
Tidningars "bloggar" som är vettiga: Arena, ViLäser, Fokus och Stockholms Fria.

Ta hand om er och era medmänniskor. Glöm inte bort att djur har känslor. Glöm inte de svaga i samhället. Tänk på vad du kan göra för andra. För miljön.
Tack ni som har stöttat mig.
Nu är det slut.

Nu är det bloggen och kanske en liten del av min själ som ligger på stallbacken istället.
Och jag är skiträdd.

..over and out..
xox

Inga kommentarer: