lördag 29 augusti 2009

Semester 2009 - del 4; Söderköping

Den första augusti var mamma, pappa och jag på en mycket trevlig dagsutflykt till Söderköping.

Stadshotellet är ursnyggt!

Söderköping är en liten Östersjönära kommun med en pittoresk stadskärna i Östergötland. Både Göta kanal och Storån rinner igenom staden.

Filmerna om Madicken spelades in i Söderköping. Jag tror inte att detta är Madickens hus, men det är lite likt. Och det är mycket tjusigt.

Rådhustorget smaskade vi glass!

I den lilla stadens centrum finns massor hus från förra sekelskiftet, många av dessa har trevliga bakgårdar med underbar äldre växtlighet.

3 kommentarer:

Tobi sa...

Fattar du nu varför jag hajpar Sörping? Alla snackar bara om Smultronstället, men det är ju det minst intressanta med Söderköping.

Ika sa...

Som vanligt blir jag bara sugen på att lämna den grå vardagen och upptäcka Sverige när jag ser dina vackra bilder!!!

Vi ses på tisdag!

Mart sa...

Vilken a-stad! Vilken a-kommun!