fredag 28 augusti 2009

Semester 2009 - del 3. Utflykt med M/S Kind.

Sista juli var jag med Noi samt vänner och familj på slussresa på Kinda Kanal. Tidig morgon tog vi tåget till Rimforsa där vi hoppade på båten M/S Kind.

Vi passerade vackra Brokinds slott.

Göran, Birgitta och mamma myste i solen på däck!

Micke såg glad ut när vi kom in i den grävda kanalen före Hovetorp.

I Hovetorp hoppade jag och ytterligare några passagerare av båten och promenarade ca en kilometer till Hamra, som är nästa sluss.

Jag passade på att fotografera lite också. Och så bjöd jag Noi på vildhallon.

Hovetorps slussar har fyra bassänger och en höjdnivåskillnad på 15,8 meter!

"Bullhunden" kommer till Hjulsbro sluss varje dag för att få en bulle av kaptenen på M/S Kind!

Noi verkade, trots att det började regna i Sturefors, rätt nöjd med resan när vi kom fram i Linköping!

Då gick vi vidare för en utekväll i Linköping city. När jag tog bussen tillbaka till Grebo på natten var jag inte så lite skraj att möta en grävling i mörkret runt torpet!

Inga kommentarer: