fredag 10 april 2009

It´s raining men

Kollade just in väderprognosen för påskhelgen på SMHI.

Det ska bli strålande sol och 16-17 grader lördag och söndag. På måndag, när jag går av helgens nattpass och har nio-dagars-ledigt, ska det bli regn igen.

Som vanligt. För det känns nämligen som om historien upprepar sig.
När jag är ledig kommer moln, kyla och regn/snö. När jag arbetar kommer högtrycken in över landet. I somras arbetade jag som mest (både natt och dag) när det var som hetast. Eftersom jag ansökt om rekordmycket semester i sommar kommer alltså i princip hela sommaren regna bort. (Förlåt alla som tänkt fira semester i Sverige!)


På tisdag ser det ut att bli sol igen, men inte några 16-17 grader direkt...

Kolla på SMHI vad det ska bli för väder där du firar din påsk.och Njut av din ledighet och solen, men glöm inte solkrämen.

Jag ska försöka sova bort dagarna och arbeta bort nätterna under påsken.

Glad påsk! Skulle hälsa från Blå jungfrun också förresten. Vilken fest vi hade där i går kväll Stella och jag! Oj, oj oj!

Inga kommentarer: