fredag 16 juni 2006

Solnedgång

Sitter hemma. Solen har gått ner. Fåglarna kvittrar snart ihjäl sig.
Känner mig tom. Orkar inte träffa någon, stannar på min kammare ikväll.

Begravning idag. Sååå många vackra blommor, en äng av lupin, prästkrage, smörblomma, ormbunke och murgröna. När jag satt där och alla grät kom jag att tänka på hur jag vill ha min begravning, egentligen tror jag inte att det spelar någon roll för mig när jag väl är död (eftersom jag tror på naturvetenskap, dvs att när kroppen tar sista andetaget slutar även själen att andas. Om jag ska vara riktigt ärlig skulle jag bli ganska besviken om det inte var slut med MARTINA när jag somnar in...), men det kanske blir lättare att leva om jag vet att mina närmaste låter avskedet till mig bli så jag vill...

Jag vill inte ha en svart begravning. Jag vill inte att pengar ska gå till blommor. Plocka blomster på ängar, i skogar och stöd Djurens rätt eller Barndiabetesfonden i stället. Eller öppna kliniker i Afrika. Eller plantera träd i regnskogen. Eller stöd ekologiska odlingar och gårdar. Eller det som skulle betyda mest för mig är att alla skulle bojkotta kött, fisk och andra animaliska produkter minst ETT år framåt. Då skulle jag få veta vilka mina riktiga vänner var (om det nu finns något liv efter jordelivet).

Förresten skulle jag vilja dö i maj/juni. Och jag vill kremeras och spridas i vinden. Så ska jag fortsätta vara en virvelvind i era liv kära vänner.

Inga kommentarer: