söndag 18 juni 2006

kaffe och uvi

Dricker kaffe. Stella vilar. Johan läser dn.

Jag tror jag fått uvi, kanske efter att ha suttit i blöt bikini för länge i veckan. Nu vet jag inte riktigt hur jag ska gå till väga. Enligt sjukvårdsrådgivningen ska man söka läkare om man är diabetiker och har symtom på uvi. Jag har inte tid med det. Ska jag sätta mig på Ahlmansgatan imorrn efter jobbet för att få antibiotika på recept? Det låter som en hejdundrande start på semestern. Eller hur?

Eller kanske ska jag ta med kiss till jobbet och odla detta. När det är klart är jag i Linköping och förhoppningsvis frisk. Eller ta en nitur (men de är ju aldrig positiva). Eller avvakta ett par dagar. Pallar jag det?

Jag hade blåskatarr någon gång när jag var liten, efter det har jag varit stolt uvi-fri. Jag känner mig äcklig. (Jag är medveten om att tarmen byter bakterier ibland och att kvinnor då har lättare att får uvi eftersom kroppen inte är van vid bakterier).

Tänk om det är min diabetes som börjar sätta sina spår på kroppen? HJÄLP!

Inga kommentarer: