måndag 19 juni 2006

SEMESTER



Jag borde vara glad. Skratta och festa ikväll. Men jag känner mig fan inte uppspelt. Jag tycker egentligen om mitt jobb.

Jag fick löneförhöjning idag. Med 1000 spänn/månad. Detta retroaktivt från 1 april. Äntligen en liten morot!
Är trött på att bli berömd och höra hur duktig jag är med allt det praktiska och hur proffessionellt jag behandlar patienter, anhöriga och annan vårdpersonal.
Jag byter turer med kollegor till höger och vänster, men så kan ingen vara snäll nog att ställa upp med ett turbyte till helgen 19-20/8 då festivalen Sköna Gröna Grebo går av stapeln, och inte får jag semester heller.
Nu måste jag glädjas åt min två veckor långa (korta???) semester.

Jordgubbarna är goda nu. Det är bra.
Havsvattnet vid Ribban börjar bli badbart (säkert 19 grader när jag hoppade i plurret i eftermiddags). Det är också bra.
Värmen försvinner till midsommar. Det är inte bra. Snaps är äckligt i kyla och regn.

På semestern SKA jag vila. Läsa, promenera och umgås. I Grebo.



1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!!
Det har ar reklam for min blogg, den ar jatteskoj!!!

My URL
http://www.myspace.com/82379089

My Blog URL
http://blog.myspace.com/82379089