fredag 3 november 2017

Bangs vänner

Kallas för: Mart, Tina, Martina

Till vardags sysslar jag med att: överleva utan att dränera mig på energi

Men drömmer ofta om att jag: klarar av att jobba heltid och fungera socialt samtidigt

Min största feministiska förebild är: alla kvinnor som aldrig velat ha och inte skaffat barn.

Om jag var ett djur skulle jag vilja vara: jag är ett djur. Men min hund Bertil har världens bästa liv, så honom hade jag velat vara.

Under helgen hittar du mig troligast: i skogen, vid havet, i en bastu, på kolonilotten och på en kvalitetsölpub.

Till frukost äter jag: äpple, kanel, havregryn, havrekärnor, havreringar, hasselnötter och jordnötssmör med havredryck. Kaffe.

Min favoritdryck är: vatten. Suröl. Kaffe.

Jag lyssnar helst på: Swindie

I min väska ligger alltid: nakd-bars, blodsockermätare, cerat, handsprit, hundbajspåsar och portmonnä

På bio snacksar jag: inget eller ett glas rött

Något jag önskar att jag gjorde mindre av: oroade mig, tyckte jag var dålig

Något jag är stolt över: att jag skaffade katt, att jag pluggade teater, att jag aldrig ägt en bil, att jag cyklar så bra, att jag följer regler och är en ärlig och stöttande vän

Något jag vill lära mig: att slappna av, att varva ner, att lyssna på mig själv.

Innan jag dör vill jag: ha roligt och klara mig ekonomiskt, hitta mig själv och kunna slappna av.

Mitt livsmotto är: att vara som jag vill vara och rädda så många djur som jag kan

Mitt mest pinsamma minne är: att jag åt kött när jag var liten

Det här säger jag till mina vänner när de känner sig nere: jag finns här för dig

Något som gör mig arg: folk som bryter mot lagar och regler samt djurindustrin, diabetes typ 1

Något som gör mig ledsen: djurplågeri, egoism, parkeringsplatser, rasism, bidrag som
högerfilen kallar avdrag, flygsubventioner, klimatförändringar

Något som gör mig glad: solsken, evig sommar, bra skörd, pollinerare, välskötta cykelbanor, obrutna horisonter, altruister, veganer, träd, tropiska nätter, nakenbad, smärtfrihet

En viktig lärdom som jag ville att mina eventuella barn fick med sig: jag ska inte få några ev barn

Mitt bästa feministiska citat: ”Det var aldrig ditt fel” Annika Norlin ur ”Allt som är ditt”






Inga kommentarer: